"13/09/2003"

 

"Kuralları görmezlikten gelmek,
belaya davetiye çıkarmaktır."
İlhan ÇENESİZ

 

 

YAYA, BİSİKLET, MOTOSİKLET TRAFİĞİ

Turhal’ın 1965 yılındaki ve bu güne kadar olan durumunu biliyorum.
Şehre girişte on yedi bin nüfusu olduğu yazıldı. Bu nüfusa göre başka yerlerde görülmeyen çoklukta bisiklet olduğu gibi, geniş sayılabilecek bir ana caddesi vardı.
Bisikletin haricinde, çok bakımsız bir taksi, bir elin parmaklarından fazla olmayan özel binek arabasına karşılık, zamanın ihtiyaçlarını karşılayacak pikap, kamyon, traktör ve römorku vardı.
1974 Belediye Meclisinde:
‘’ Anadolu’nun bütün şehirleri bir ana cadde boyunca uzayıp gelişiyor. Turhal’da öyle. Üstelik Turhal’ın tek ana caddesi üzerinde manevra yapan tren gibi dezavantajı var. İkinci bir ana cadde için, zaman geçirmeden, gerekli girişimde bulunarak, üzerinde tren manevrası olmayan caddeye kavuşmak lazım.’' Dedim. Konuşmamı yaparken, başta rahmetli başkan olmak üzere, belediye meclis üyelerinin, hayretle beni dinlediği gözümün önünden gitmiyor. Böyle geniş caddesi olan ilçe var mı ? Ne gerek var ikinci caddeye diye düşünüyorlardı.
Belediye başkanımız sayın Duran Evren’in ilk icraatlarından olan tren yolu alt geçidi, şapka çıkarılacak ileri görüşlüğün örneğidir.
Aradan otuz sene geçmeden, caddenin bir tarafından diğer tarafına geçmek marifet haline geldi.
Yayaların, bisikletlilerin, motosikletlerin; Trafik kuralları yükümlülüğü yokmuş gibi davranmaları, işleri tamamen karıştırıyor.
Trafik görevlileri de, onların bu durumuna, sanki göz yumuyorlar.
Bu konu hafife alınmamalı. Zaman ilerledikçe nüfus daha çoğalacak, karmaşa da daha artacaktır. Allah korusun, sakat kalma ölüm gibi sonuçlar gündeme gelmeden alt yapıyı güçlendirmek lazım.
Trafiğin alt yapısı, sadece yollar, trafik lambaları, trafik işaretleri değildir. Trafik bilgisinin trafik terbiyesinin, gerekli sorumluluğun, vatandaşlar tarafından kabul görmesi de, alt yapının önemli parçasıdır.

 

 

En güzel günler sizlerin olsun /  İlhan ÇENESİZ

 

All rights reserved. Her hakkı saklıdır. Copyright © 2004-2005