Geçen hafta şaka yollu değindiğim yol
yapımını daha detaylı incelemek istiyorum. Problem çok
boyutlu. İşin şakaya gelir tarafı yok.
Şenyurt’tan ana kurutma kanalına inen kanalın Tokat-Turhal
yoluna rastlayan kısmı için; irice bir menfez inşa ediliyor.
Arabamızla oradaki fabrikamıza gidiyoruz. 2003 aralık ayının
başlarındayız. Ben arabanın içindekilere :
- Bu çukura araba düşer, işaretlemeler yeterli değil. Düşen
arabada hayır kalmaz. İçindekilerde ölmeden kurtulursa şans
sayılır, dedim.
Üç gün sonra kaza oldu. Arabanın sürücüsünün yaralı
kurtulduğunu, burnunun kırıldığını, zaten sarhoş olduğunu
söylediler.
Milli uydurukçuluğumuza, ihmalkarlığımıza adamın sarhoşluğu
kalkan yapıldı. İşin, önemli toplum olayı olduğunu kimse
düşünmedi.
Hukuk görevini yapacaktır.
Bu olaya ben kendi hukuki görüşümü işleteyim sizlerde güler
misiniz, üzülür müsünüz bilmem ?...
• Önce beni cezalandırmak gerekir ; eksikliği gördüğüm halde
ilgilileri uyarmadım.
• Araba’nın içinde birlikte seyahat ettiğimiz Ömer Çenesiz ile
Vedat Balcı’yı cezalandırmak gerekir.
Görüşüme katıldılar, ama hiçbir şey yapmadılar.
• O bölgenin trafik görevlilerini cezalandırmak lazım. Trafik
yollarda araçların gidiş geliş demektir. Yani yol durumu sade
vatandaşı bile ilgilendirirken, trafik polisini çok daha
ilgilendireceği açıktır. ‘’ Yol düzeni karayollarının işi beni
araçlar ilgilendirir.’’ diye düşünen trafik polisi varsa görev
bilgisi eksiktir.
• O bölge ile ilgili karayolları görevlilerini iki defa
cezalandırmak lazım. Birincisi yapılanı aslına uygun olmasını
sağlamadıkları için. İkincisi müteahhitlerin çalıştırdıkları
elemanlara çalıştırması gerektiği konusunda; hükümetleri
uyarmadıkları için.
• Müteahhidi hiç cezalandırmamak gerekir. Neden ? diye
sorarsanız; bende bilmiyorum. Ayrıca yol gösterme görevlileri
felaketlere sebep olacak kadar acemi. Üstelik gece çalışması
olduğuna göre kalifiye eleman gerekir.
Üniversitelerimizde tuğla kiremit konusunda eğitim olmadığını
biliyorum. Yol yapımında alınması gereken önlemleri öğreten
eğitimin de olduğunu sanmıyorum.
Bir tarafta elinde diploması ile konusunda iş bulamayanlar,
diğer tarafta gerekli eğitimin olmadığı önemli alanlar !...
Yazık oluyor ülkemize !...
Yolların şantiyeye dönüşmüş olması beni hem sevindiriyor, hem
de korkutuyor. Bütçe açıkları büyüyecek enflasyonlar, krizler
olacak diye korkuyorum.
Eskiler ‘’ ehemi mühime tercih öncelik tanımak gerekir.’’yani
önemlinin yerine daha önemliye öncelik tanımalıdır. Demek
istiyorlar.
Başlanmış yarım kalmış, yapılması çok önemli Tokat çevre
yolunu bitirmek gerekiyor.
Amasya’dan Sivas’a kadar duble yol çalışmaları hızla sürdüğüne
göre Tokat çevre yolu da yapılacaktır.
Bence doğru olan 220 km’lik bu yolun Tokat çevre yolu dahil 70
km’lik sorunlu kısımların yapılıp, sonraya bırakılması gereken
150 km’nin yerine, Turhal, Zile, Alaca üzerinden, Çoruma
Ankara yolunun Sungurluya gelmeden birleşen, 130 km civarında
olacağını tahmin ettiğim yeni yolun yapılmasına öncelik
tanınmalıydı. Turhal’dan Ankara’ya gitmekte bir saate yakın
kısalma olurdu.
Turhal Zile yolunda tünel gerektiği, zorluklar olduğu
söyleniyor. Doğrumudur bilmiyorum.
Bana göre Turhal’dan Zile’ye gidişte ilk hemzemin demiryolu
geçidinden itibaren Tren yolunun iki kilometrelik kısmı
karayoluna alınıp, bu kısımdaki tren yolunun güzergâhı da
karayolu olarak kullanılırsa geçite de tünel de gerek kalmaz.
Üstelik istimlak masrafları da azalır.
Bunlar benim görüşüm. Benzer beyin sporlarını kendi işimde de
yaparım.
Uzmanlar daha iyisini bilir. Hayırlısını yapmaları dileğimdir.
En güzel günler sizlerin olsun / İlhan
ÇENESİZ
|