19.12.2003

 

BİR TRAFİK KAZASININ DÜŞÜNDÜRDÜKLERİ

 

Geçen hafta şaka yollu değindiğim yol yapımını daha detaylı incelemek istiyorum. Problem çok boyutlu. İşin şakaya gelir tarafı yok.
Şenyurt’tan ana kurutma kanalına inen kanalın Tokat-Turhal yoluna rastlayan kısmı için; irice bir menfez inşa ediliyor.
Arabamızla oradaki fabrikamıza gidiyoruz. 2003 aralık ayının başlarındayız. Ben arabanın içindekilere :
- Bu çukura araba düşer, işaretlemeler yeterli değil. Düşen arabada hayır kalmaz. İçindekilerde ölmeden kurtulursa şans sayılır, dedim.
Üç gün sonra kaza oldu. Arabanın sürücüsünün yaralı kurtulduğunu, burnunun kırıldığını, zaten sarhoş olduğunu söylediler.
Milli uydurukçuluğumuza, ihmalkarlığımıza adamın sarhoşluğu kalkan yapıldı. İşin, önemli toplum olayı olduğunu kimse düşünmedi.
Hukuk görevini yapacaktır.
Bu olaya ben kendi hukuki görüşümü işleteyim sizlerde güler misiniz, üzülür müsünüz bilmem ?...
• Önce beni cezalandırmak gerekir ; eksikliği gördüğüm halde ilgilileri uyarmadım.
• Araba’nın içinde birlikte seyahat ettiğimiz Ömer Çenesiz ile Vedat Balcı’yı cezalandırmak gerekir.
Görüşüme katıldılar, ama hiçbir şey yapmadılar.
• O bölgenin trafik görevlilerini cezalandırmak lazım. Trafik yollarda araçların gidiş geliş demektir. Yani yol durumu sade vatandaşı bile ilgilendirirken, trafik polisini çok daha ilgilendireceği açıktır. ‘’ Yol düzeni karayollarının işi beni araçlar ilgilendirir.’’ diye düşünen trafik polisi varsa görev bilgisi eksiktir.
• O bölge ile ilgili karayolları görevlilerini iki defa cezalandırmak lazım. Birincisi yapılanı aslına uygun olmasını sağlamadıkları için. İkincisi müteahhitlerin çalıştırdıkları elemanlara çalıştırması gerektiği konusunda; hükümetleri uyarmadıkları için.
• Müteahhidi hiç cezalandırmamak gerekir. Neden ? diye sorarsanız; bende bilmiyorum. Ayrıca yol gösterme görevlileri felaketlere sebep olacak kadar acemi. Üstelik gece çalışması olduğuna göre kalifiye eleman gerekir.
Üniversitelerimizde tuğla kiremit konusunda eğitim olmadığını biliyorum. Yol yapımında alınması gereken önlemleri öğreten eğitimin de olduğunu sanmıyorum.
Bir tarafta elinde diploması ile konusunda iş bulamayanlar, diğer tarafta gerekli eğitimin olmadığı önemli alanlar !... Yazık oluyor ülkemize !...
Yolların şantiyeye dönüşmüş olması beni hem sevindiriyor, hem de korkutuyor. Bütçe açıkları büyüyecek enflasyonlar, krizler olacak diye korkuyorum.

Eskiler ‘’ ehemi mühime tercih öncelik tanımak gerekir.’’yani önemlinin yerine daha önemliye öncelik tanımalıdır. Demek istiyorlar.
Başlanmış yarım kalmış, yapılması çok önemli Tokat çevre yolunu bitirmek gerekiyor.
Amasya’dan Sivas’a kadar duble yol çalışmaları hızla sürdüğüne göre Tokat çevre yolu da yapılacaktır.
Bence doğru olan 220 km’lik bu yolun Tokat çevre yolu dahil 70 km’lik sorunlu kısımların yapılıp, sonraya bırakılması gereken 150 km’nin yerine, Turhal, Zile, Alaca üzerinden, Çoruma Ankara yolunun Sungurluya gelmeden birleşen, 130 km civarında olacağını tahmin ettiğim yeni yolun yapılmasına öncelik tanınmalıydı. Turhal’dan Ankara’ya gitmekte bir saate yakın kısalma olurdu.
Turhal Zile yolunda tünel gerektiği, zorluklar olduğu söyleniyor. Doğrumudur bilmiyorum.
Bana göre Turhal’dan Zile’ye gidişte ilk hemzemin demiryolu geçidinden itibaren Tren yolunun iki kilometrelik kısmı karayoluna alınıp, bu kısımdaki tren yolunun güzergâhı da karayolu olarak kullanılırsa geçite de tünel de gerek kalmaz. Üstelik istimlak masrafları da azalır.
Bunlar benim görüşüm. Benzer beyin sporlarını kendi işimde de yaparım.
Uzmanlar daha iyisini bilir. Hayırlısını yapmaları dileğimdir.
 

En güzel günler sizlerin olsun  / İlhan ÇENESİZ

 

All rights reserved. Her hakkı saklıdır. Copyright © 2004-2005